Joga oczu – czyli w jaki sposób zmniejszyć wadę wzroku

44Jak wiadomo wzrok to bardzo ważna sprawa. Niestety w dzisiejszych czasach na skutek szybkiego rozwoju nowoczesnych technologii wady wzroku dotykają już coraz młodszych ludzi. Trudno dziś sobie wyobrazić życie bez wielogodzinnego wpatrywania się w ekran komputera, telewizora czy telefonu komórkowego. Z tego też powodu już kilkuletnie dzieci zaczynają nosić zazwyczaj okulary. Propagatorzy jogi oczu są jednak zdania, że okulary dla osoby z wadami wzroku są tym samym, co kule dla ludzi po złamaniach nóg. Zalecają oni, aby poddawać nasze oczy regularnym ćwiczeniom relaksacyjnym i stymulującym, które jak zapewniają w krótkim czasie są w stanie wyraźnie zmniejszyć wadę wzroku i poprawić widzenie. Na czym jednak polegają te ćwiczenia? Jak sama nazwa wskazuje joga to przede wszystkim technika, której głównym zadaniem jest wprowadzenie człowieka w stan głębokiego relaksu poprzez głębokie, powolne oddychanie.

W jodze oczu jest bardzo podobnie. Głównym czynnikiem zapewniającym tak spektakularne efekty jest właśnie odprężanie całego ciała, a przede wszystkim oczu. Zaczynamy więc codzienną sesję jogi oczu od ich zamknięcia i przebywania w takim stanie przez kilkanaście sekund. Jednocześnie pamiętamy o tym, aby skupić się na powolnym, skoncentrowanym oddychaniu. To ćwiczenie będzie także stanowiło rolę przerywnika pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami. Mówiąc o pozostałych ćwiczeniach mamy na myśli te z nich, które mają za zadanie wprawienie w ruch gałek ocznych, a przez to poprawienie ich funkcjonalności. Stoją w lekkim rozkroku powinniśmy najpierw kierować swój wzrok od nosa ku górze, następnie przenosić go z jednego ramienia na drugie, a następnie w obszary jak najbardziej oddalone za i obok naszego ciała. Trzeba przy tym pamiętać o tym, że głowa powinna pozostawać cały czas w bezruchu. Po skończeniu tych wszystkich ćwiczeń przechodzimy już do ostatecznej sesji relaksacyjnej. Obejmujemy w tym celu oczy swoimi dłońmi i wpatrując się w uzyskaną w ten sposób ciemność oddychać spokojnie i głęboko.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Sierpień 2019
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       1234
      567891011
      12131415161718
      19202122232425
      262728293031  

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.