Wczesne wstawanie jako podstawa zdrowego stylu życia

Wczesne wstawanie jako podstawa zdrowego stylu życia

Wiele osób jest zdania, że czym dłuższy sen, tym lepsze samopoczucie następnego dnia i lepszy wpływ na zdrowie. Nic bardziej mylnego! Zbyt długie spanie przyczynia się bowiem do rozstrojenia naszego organizmu i naraża go na ryzyko częstych zachorowań. Mało tego, śpiąc zbyt długo możemy czuć się znacznie mniej wyspani niż gdybyśmy spali wiele godzin krócej. Najważniejsze w tej kwestii są bowiem dwa aspekty. Przede wszystkim znacznie ważniejsza od długości naszego snu jest jego jakość. Warto zatem przed położeniem się spać zadbać o wygodną poduszkę, staranne pościelenie łóżka i położenie się w cichej, spokojnej atmosferze. Dobrze jest również przed snem wykonać kilka ćwiczeń lub też poddać się medytacji. Pozwoli to uspokoić się przed snem, co znacznie skróci czas zaśnięcia. Warto też wziąć przed snem relaksujący prysznic. Trzeba też pamiętać o tum, aby kłaść się spać we właściwej ku temu porze. Nie wchodźmy do łóżka wtedy, gdy jeszcze nie potrzebujemy snu, w takim wypadku szybkie zaśnięcie będzie wręcz graniczyło w cudem. Kiedy już zadbamy o to, aby jakość naszego snu była jak najwyższa warto poznać tajniki wczesnego wstawania. Powinniśmy przede wszystkim zacząć od uświadomienia sobie pozytywnych (ale też negatywnych) konsekwencji takiej zmiany nawyków. Zastanówmy się na co będziemy poświęcali zaoszczędzony w ten sposób czas? Możemy przeczytać poranną lekturę, wyjść każdego dnia na spacer albo chociażby w spokoju pomilczeć lub posłuchać porannego śpiewu ptaków. Gdy już wiemy jakie osiągniemy korzyści trzeba też sobie zdać sprawę z negatywnych konsekwencji. Będą one dawały nam siwe znaki w pierwszych dniach zmiany nawyków, jednak szybko miną. Chodzi tutaj o dużą senność, zmęczenie i szybko spadającą motywację. Jeżeli uda nam się jednak przezwyciężyć te początkowe trudności i każdego dnia stawać o wczesnej, ściśle ustalonej porze (minimum sześć godzin snu!) będziemy mogli być pewni, że wpłynie to bardzo pozytywnie na nasze zdrowie i samopoczucie.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Maj 2019
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.