Dieta semiwegetariańska czyli odżywiaj się zdrowo!

Dieta semiwegetariańska czyli odżywiaj się zdrowo!

Wielu ludzi żyje w fałszywym przekonaniu mówiącym, że człowiek do prawidłowego funkcjonowania na co dzień potrzebuje dużej ilości czerwonego mięsa. Nie potrafią oni odmówić sobie codziennego schabowego, tłustej rolady, czy krwistej pieczeni. Nie zdają sobie niestety sprawy z faktu, że czerwone mięso zawiera w sobie bardzo duże ilości szkodliwego, niezdrowego cholesterolu, który jest główną przyczyną chorób serca, miażdżycy, co często może skończyć się nawet zawałem. Nie można jednak oczywiście mieć wątpliwości co do tego, że czerwone mięso posiada bardzo duże ilości potrzebnego do prawidłowej budowy organizmu białka, jednak można potrzebną jego ilość uzyskać także w inny sposób, co najłatwiej jest osiągnąć stosując dietę semiwegetariańską. Jest to dieta, która wyklucza spożywanie przez osoby ją stosującą właśnie czerwonego mięsa, czyli przede wszystkim wieprzowiny, wołowiny i mięsa kaczki. W zamian za to dozwolone jest przyjmowanie posiłków, które są przyrządzane z mięsa białego (drobiowego), a także mięsa ryby. Warto zaznaczyć, że mięso białe i rybie zawiera znacznie mniejszą ilość szkodliwego cholesterolu w porównaniu do czerwonego mięsa. Pomimo tego zapewnia dostarczenie organizmowi niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania dawki białka. Białe mięso jest również znacznie bardziej przyjazne dla układu pokarmowego, nie powoduje zaparć, czy jakichkolwiek problemów trawiennych, co w przypadku czerwonego mięsa nie należy do rzadkości. Mięso ryby dodatkowo dzięki zawartemu w nim kwasowi Omega zapewnia kompleksową ochronę przed stresem wpływając bardzo pozytywnie na układ nerwowy. Dieta semiwegetariańska jest również bardzo bogata w różnego rodzaju warzywa i owoce. Przede wszystkim zaleca się spożywanie warzyw bogatych w żelazo i białko. Bardzo dużo ilość żelaza, łatwo przyswajalnego posiadają takie warzywa jak zielona sałata, czerwone buraczki i zielona nać pietruszki. Bardzo bogate w białko są zaś wszelkie rośliny strączkowe takie jak groch, fasola, bób czy soja.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Maj 2019
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.