Co warto wiedzieć o medycynie sportowej?

Co warto wiedzieć o medycynie sportowej?

Uprawianie sportów jest bardzo ważne i bez wątpienia przynosi szereg korzyści dla zdrowia. Nie można jednak zapominać o tym, że niewłaściwy trening oraz zły dobór ćwiczeń mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Sport tylko wtedy będzie korzystny dla zdrowia, gdy wysiłek fizyczny zostanie odpowiednio dostosowany do możliwości ćwiczącej osoby. Dlatego też tak ważna jest medycyna sportowa, dzięki której miłośnicy różnych dyscyplin sportu mogą lepiej poznać możliwości własnego organizmu, prawidłowo zaplanować trening oraz na bieżąco monitorować swą kondycję.
Dzięki badaniom lekarskim każdy sportowiec może sprawdzić wydolność swego organizmu. To bardzo ważna sprawa. Dlaczego? Jednym z największych problemów wielu osób ćwiczących jest przetrenowanie. Zbyt intensywny trening może prowadzić z kolei do problemów z tętnem, sercem oraz układem kostnym. Ci, którzy ćwiczą ponad swe możliwości, są znacznie bardziej narażeni na kontuzje i urazy.
Aby móc cieszyć się aktywnością fizyczną i bezpiecznie uprawiać sport, koniecznie należy w prawidłowy sposób zaplanować swój trening. To bardzo ważne z wielu powodów. Stopniowe wzmacnianie kondycji pozwala uchronić ciało przed przykrymi skutkami przetrenowania, a jednocześnie pozwala na stopniowy rozwój formy. Lekarze, dla których medycyna sportowa jest główną specjalizacją, mają kilka prostych rad dla tych, którzy swą przygodę ze sportem dopiero zaczynają. Należy zatem zaczynać od prostych ćwiczeń, stopniowo zwiększając ich intensywność. Warto również wykonać kilka prostych badań, dzięki którym można wybrać najlepszą dla zdrowia dyscyplinę sportu. To bardzo ważna sprawa. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że pewne choroby lub czynniki związane z budową ciała mogą wykluczać możliwość uprawiania pewnych dyscyplin.
Ci, którym uda się z powodzeniem przejść przez badania lekarskie, mogą zacząć pracować nad swą formą. Systematyczny trening może w ich przypadku być i bezpieczny, i korzystny dla zdrowia. Ważne, by zachować umiar i nie rzucać się od razu na głęboką wodę, gdyż przetrenowanie nie tylko może prowadzić do przykrych dolegliwości, ale i zniechęcać do dalszych ćwiczeń.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Maj 2019
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.