Co jeść, by zachować zdrowe i mocne kości?

Co jeść, by zachować zdrowe i mocne kości?

Osłabione kości są mniej odporne na urazy, łatwiej się łamią i mogą być przyczyną poważnych problemów z wykonywaniem codziennych obowiązków. Jednym ze sposobów na zachowanie zdrowych i mocnych kości jest przestrzeganie podstawowych zasad zdrowej diety. To, co zjadamy każdego dnia, w ogromnym stopniu wpływa na stan naszych kości i może wspomóc je w pełnieniu ich ważnych zadań. Dobrze dobrane menu pozwala wzmocnić organizm i zachować szczupłą sylwetkę, a to dla układu kostnego jest bardzo ważne.
Co zatem należy jeść, by móc do późnej starości cieszyć się sprawnością o dobrym samopoczuciem? Wśród licznych produktów, które pomagają wzmocnić kości, znajduje się mleko oraz przetwory mleczne: jogurty, kefiry, maślanki oraz sery. Należy uważać jednak na serki topione, które – jako jedyne – nie są zalecane osobom mającym problemy z osteoporozą.
Dla mocnych kości równie ważne są świeże owoce i warzywa. Zawarte w nich witaminy nie tylko poprawiają ogólny stan zdrowia, ale pomagają lepiej wchłaniać wapń. Dotyczy to w szczególności witaminy D, która jest bardzo ważna dla zdrowia. Jej niedobory są szczególnie groźne dla dzieci, a efektem braku witaminy D w młodym wieku jest m. in. krzywica. W zdrowym menu nie może brakować również produktów zbożowych. Najlepsze są pełne ziarna, które dostarczają wielu ważnych składników mineralnych. Ich spożywanie poprawia nie tylko stan kości, ale korzystnie wpływa na cały organizm. Zawarte w nich substancje resztkowe pozwalają szybciej oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn, a tym samym usprawnić jego funkcjonowanie. Produkty spożywcze powstałe z pełnych ziaren są znacznie zdrowsze niż te, które bazują na białej mące. Ma ona niewielką wartość odżywcza, dostarcza za to sporej ilości tzw. pustych kalorii.
Zdrowymi elementami każdej diety są również ryby. Szczególnie cenne są świeże ryby morskie, które warto zjadać przynajmniej dwa razy w tygodniu. Znajdujące się z nich kwasy tłuszczowe bardzo dobrze wpływają na zdrowie i usprawniają pracę wielu narządów wewnętrznych. Korzystają z tego również nasze kości.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Październik 2019
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       123456
      78910111213
      14151617181920
      21222324252627
      28293031  

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.