Miesiąc:: Kwiecień 2016

Wpływ alkoholu na ciało

Mówi się, że lampka wina do obiadu nikomu nie zaszkodzi, a nawet może wspomóc funkcjonowanie wątroby i innych narządów. To prawda. Wino w kuchni używane jest dość często, również do przyrządzania różnych potraw. Problem pojawia się, jeśli ktoś codziennie musi… Continue reading

Zdrowe żywienie

image Aby zachować w równowadze nasz organizm, warto zdrowo się odżywiać. Trzeba jednak wiedzieć, co jeść, bo nie wszystko, co znajduje się w ofertach sklepów jest zdrowe. Na pewno do zdrowych nie należą wszelkiego rodzaju fast-foody tj. hamburgery, cheeseburgery, tortille, kebaby,… Continue reading

Jak zadbać o przewód pokarmowy?

image Dbamy o układ ruchu, dbamy o swoją skórę, ale tak rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że należałoby również zadbać o swoje narządy wewnętrzne. Człowiek je kilka razy dziennie. Przewód pokarmowy zbudowany jest z przełyku, żołądka, jelit cienkich oraz jelit… Continue reading

Używki niebezpieczne dla zdrowia

Jeszcze nie tak dawno temu rzucanie palenia papierosów było bardzo modne. Teraz niestety powraca się coraz częściej do mody na palenie papierosów. Ale nie jest to jedyna używka, z której korzystają ludzie. Są też uzależnieni od alkoholu, albo co gorsza… Continue reading

Zdrowie a palenie papierosów

image Palenie zabija – taki napis można zobaczyć na praktycznie każdej paczce papierosów. Nie bez powodu został tam umieszczony. W jednym papierosie znajduje się ok. 5 tysięcy substancji toksycznych. Wśród nich najgroźniejsze to substancje smoliste, tlenek węgla, antracen, fenantren i wiele… Continue reading

Zdrowie psychiczne

image Obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na rozwój fizyczny. Umięśnione i atletyczne ciała są teraz w modzie. Ludzie marzą o tym, by wyglądać jak gwiazdy telewizyjne. Niestety często zapominamy o tym, że nie tylko aktywność fizyczna jest ważna. Zdrowie fizyczne… Continue reading

Jak dbać o układ ruchu?

image Układ ruchu zbudowany jest nie tylko z kości, ale również mięśni. U człowieka wyróżnia się mięśnie szkieletowe poprzecznie prążkowane, mięśnie gładkie w naczyniach i narządach wewnętrznych oraz mięsień sercowy. Szkielet człowieka ma za zadanie pionizować postawę i utrzymywać wszystkie narządy… Continue reading

Jak dbać o wzrok?

Dbając o swoje ciała, dbamy przede wszystkim o układ ruchu, czyli o kości i mięśnie, uprawiając aktywność fizyczną. Często jednak zapominamy o mniejszych narządach, które są przecież bardzo ważne. Mowa o narządzie wzroku. Tak niewiele osób dba regularnie o swoje… Continue reading

Jak dbać o zdrowie?

image Każdy powinien troszczyć się o swoje zdrowie. Zdrowie mamy tylko jedno i raz utracone zdrowie już nigdy nie wróci do nas jak dawniej. Dlatego od najmłodszych lat warto wpajać dzieciom zasady prowadzenia zdrowe stylu życia. I nie chodzi tu tylko… Continue reading

Szczepionki

Warto poruszyć temat szczepionek, które budzą w ostatnich czasach sporo kontrowersji. Ogólnie szczepionki można podzielić na żywe, martwe i atenuowane czyli osłabione. W szczepionkach chodzi o to, by wytworzyć przeciwciała przeciwko konkretnej chorobie. W czasie np. szczepienia przeciwko wściekliźnie wstrzykiwane… Continue reading

Suplementy diety

image Czy warto przyjmować suplementy diety? W sklepach spożywczych, w aptekach półki nieraz uginają się od różnego rodzaju suplementów. Trzeba jednak pamiętać o tym, że z niczym nie można przesadzać. Niezależnie od tego, czy przyjmujemy witaminę C czy też witaminy z… Continue reading

Zdrowie fizyczne

Dbanie o swoje zdrowie fizyczne jest bardzo ważne. Niestety nie każdy wie, jak zadbać o swoje zdrowie fizyczne. Do głowy od razu przychodzi pomysł, by się ruszać. Rzeczywiście aktywność fizyczna jest bardzo ważna nie tylko dla naszego ciała, ale również… Continue reading

Ruch to zdrowie

Można śmiało powiedzieć, że to hasło jest już trochę wyświechtane, ale nadal jak najbardziej aktualne. Coraz więcej ludzi się rusza. Niestety chodzi głównie o dorosłych. Gorzej z młodymi osobami, które niejednokrotnie załatwiają sobie zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego. Dla nich… Continue reading

Kursy pierwszej pomocy dla każdego

image Ludzkie życie jest niezwykle cenne, dlatego warto o nie dbać i jeśli tylko jest taka możliwość – uratować. Pamiętajmy jednak, że nie jest to domena tylko absolwentów studiów medycznych, ale także każdego z nas. Każdy może uratować życie, jeśli przejdzie… Continue reading

Medycyna

Medycyna to jedna z najszybciej i najlepiej rozwijających się dziedzin nauki. W medycynie nowe odkrycia zdarzają się niemal na porządku dziennym. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie nowe leki i terapie od razu są wcielane w życie i stosowane. Nieraz… Continue reading

Zdrowie

image Dzięki licznym kampaniom telewizyjnym, radiowym i nie tylko, coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że warto dbać o swoje zdrowie już od najmłodszych lat. Nie ma niczego gorszego niż utrata zdrowia i przewlekłe chorowanie. Każdy chce być zdrowy,… Continue reading



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.